25/8/07

La imparcialitat dels medis de comunicació

Potser és perquè els traductors són uns ineptes, potser perquè no saben escriure, potser perquè no comprenen el que els estàn dient, però el cert, és que els medis de comunicació són uns patates. A continuació us faig un copy paste de les declaracions de l'Alonso ahir a Istambul, segons dues pàgines web diferents:

f1live.com:

"Le he dado mucho al equipo desde que llegué en diciembre," aseguraba el piloto español, " me acuerdo cuando probé el coche en diciembre cómo iba ese coche; y cómo iba en Australia; esas seis décimas que he traído yo desde que me subí al coche por primera vez."

f1racing.net:

"Lo que pienso algunas veces ,y lo que le pido al equipo, es que cuando llegué en diciembre les di mucho", indicó el asturiano en Turquía. "Recuerdo el coche que piloté por primera vez, recuerdo los resultados que tenían en 2006; les he traído medio segundo, seis décimas o lo que sea, y no veo que me ellos me den algo a cambio. Eso es lo único".

grandprix.com

"That is always very clear in any team, you know, to have equal opportunities to everybody and to have an equal car to your teammate," Alonso said on BBC Radio. "What I think sometimes is that I gave the team a lot. When I arrived in December, I remember the car I drove; I remember the results they had in 2006. And now, you know, I brought to the team half a second, six tenths, whatever, and I don't see anything giving me back."

Bé... a f1live. com sembla que segons l'Alonso McLaren fa tractors, i gràcies a ell es converteixen automàticament en monoplaces deF1. Segons f1racing.net, l'Alonso diu que l'any passat McLaren tenia mals resultats, i que els hi ha portat mig segon, o sis dècimes o el que sigui... en fi, mmmm... si el va sis dècimes més depresssa, és perquè el cotxe és sis dècimes més ràpid, perquè els enginyers de McLaren i els subcontractats que fabriquen les peces fan una feina millor, ell segueix sent igual de bo o dolent que fa sis mesos. ¿Quantes peces del cotxe ha dissenyat i construit? En aquest cas les declaracions s'assemblen bastant a la versió anglesa, que és la de fiar ja que son declaracions fetes a BBC Radio.

Segons els de grandprix.com, aquestes declaracions no agradaràn a McLaren ja que l'equip s'esforça sempre en afirmar que dona el mateix material als dos pilots, cosa acceptada dins del món de la F1 ja que el temps així ho ha demostrat. Per ells, les declaracions en qüestió sonen a que l'Alonso està buscant excuses per justificar que no està vencent a el seu company d'equip, tal com hauría de fer, donada la seva experiència.

f1racing.net

"Tengo un contrato a largo plazo con McLaren y por el momento no tengo ninguna prisa por irme o hacer algo, sobretodo ahora teniendo en cuenta cómo está el campeonato: me encuentro a siete puntos del líder", añadió. "Así que no es el momento adecuado para pesar sobre el fututo".

f1live.com

En declaraciones a la Agencia EFE Alonso añadía que "No sé dónde estaré la próxima temporada.Lo único que sí sé es que tengo contrato con McLaren y, sí, puedo seguir aquí."


....Bé,si segons f1racing.net l'Alonso sembla que estigui conforme a estar a McLaren, que "no tiene ninguna prisa para irse", a f1live sembla que no sàpiga on corerà l'any que ve...

És l'Alonso qui és incoherent i fa declaracions diferents a cada mitjà? Són els mitjans que no saben traduïr del castellà a l'anglès o viceversa? És l'Alonso que no sap què està dient quan parla en anglès? Mmmmm, la veritat apostaría que la divergència en les declaracions és completament responsabilitat dels mitjans en qüestió.

Ja em direu què us sembla!


2007 Turkish GP: Porra

(Tararear como en Mary Poppins) Supercaligrafilísticoespialidoso, el hamilton es negro y el alonso asqueroso! En fi, és broma, però és l'única rima que se m'ha acudit amb supercalifragilísticoespialidoso... aquest post servirà per penjar les porres però abans unes petites reflexions.

1 - Em jugo tres pèsols a que avui, a la primera línia hi haurà 2 Spykers. (què passa... només m'hi estic jugant tres pèsols...)

2 - En aquesta cursa no acabarà cap dels dos McLaren

D'altra banda, a tall més general, us faig una pregunta, a vosaltres no se us fa pesat tot el culebrón de la F1? Crec que tota aquesta temporada està molt més centrada en les cullonades que no en la competició... i l'explicació que jo li donaría és que dels 22 pilots que hi ha a la graella, ja no n'hi ha cap amb autèntic carisma. Les velles glòries que hi ha qui són? En Barrichello, que encara està fent volteretes pensant que ha pogut timar als d'Honda un altre any, en Trulli, que el màxim que fa és una bona classificació de tant en tant, i en Coulthard, que ens regala autobiografíes on deiu que de jove va ser bulímic... en fi, i d'altra banda els "nous" pilots, generació Alonsos, Hamiltons, Kubicas, Raikkonens, etc, poden ser molt ràpids, però no desperten l'admiració dels pilots d'abans.

La Formula 1 ha canviat de cop. No exlusivament per això, però des de la retirada d'en Schu, les coses ja no són iguals. La presència de l'heptacampió era un gran reclam, i a més, interpretava el seu paper a la perfecció. En canvi, el pilots actuals (tots) no tenen cap problema en fer el pena per les cantonades.

Finalment, suposo que a més d'un lloc s'haurà comparat la situació actual a McLaren amb la viscuda fa vint anys amb el duet Senna/Prost o Prost/Senna, depèn de a qui se li pregunti. La veritat és que no he viscut tal situació en viu, però no crec que l'època daurada de McLaren a finals del 80 i els seus conflictes interns amb els pilots arribés a uns nivells de patatisme com els d'aquest any. Si Ecclestone i companyía permeten que es parli de la F1 de qualsevol manera, i aviuen aquest tipus de notícies, el que faràn és que al final la gent estarà més interessada en saber si no se qui ha dit no se què, o si tal no va anar a no se quin iot, en vers de en la competició en si. Són moltes les estrelles que han perdut l'interès del públic quan s'ha castigat a aquest amb un excés d'informació sobre les vides de les mateixes. Si les notícies que ha de generar la F1 han de relatar la historieta de dos companys d'equip que es fan perreríes l'un a l'altre, no es tardarà gaire en acabar amb l'essència de la mateixa, o al final, l'únic interès que tindrà pel gran públic serà aquest, i per tant s'hauràn d'espavilar a alimentar la F1 a base de conflictes perquè si no la gent no la mirarà, ja que no apreciarà l'esport en si.

Au doncs, a cagar

3/8/07

2007 GP Hungria: Porra

Bueno, lu de sempre

RESULTATS DESPRÉS DEL GP

1. JOP - 4100
2. CRS - 3000
3. IVA - 3000
4. JON - 2700
5. ROC - 400

30/7/07

RACING CD Vintage

Des de fa un temps cap aquí tinc en ment fer un Racing CD compilació dels èxits de més renom d'aquesta enorme saga musical. Tinc 18 títols seleccionats, però la llista definitiva està oberta. Si voleu deixar aquí les vostres propostes les consideraré amb molt de gust.

I de mentres, una mostra:

28/7/07

La Formula 1 es una mierda

La gente tiende a sentirse atraída por aquello que no puede tener, como bien se dice en “The Thomas Crown affair”, si bien con no las mismas palabras, es más estimulante conseguir que conservar. Una vez se consigue algo, tenemos la necesidad de dar otro paso, aunque aquello que hayamos conseguido no lo dominemos, o no esté 100% bajo nuestro control.

Desde el inicio de esta edición del Formula 1 World Championship tengo una extraña sensación. Las carreras me interesan, las miro, siguen siendo, alguna más que otra, interesantes. Pero cada vez espero más rato a encender la tele y tardo menos en apagarla.

La F1 tiene un halo de exclusividad, de desarrollo o de opulencia que encandila a cualquiera. Sin embargo, la F1 no es otra cosa que otro pequeño círculo de personillas que se relaciona única y exclusivamente con gente de ese mismo círculo, sintiéndose de alguna forma especial, pensando seguramente que cada domingo a las 14:00 el mundo se detiene porqué ellos están haciendo aquello por lo que les pagan.

La cuestión que vengo planteándome desde el inicio de esta temporada es la siguiente: ¿Porqué millones de espectadores deben estar a la expectativa de lo que hagan un puñado de personas? La pregunta es algo abstracta pero intentaré dar algún ejemplo, ya que esa es la única forma de ilustrar algo con elocuencia.

En el pasado GP al terminar la carrera una discusión de patio de colegio enzarzaba al bueno de Alonsimio con el bueno de Massa en una lucha dialéctica del más alto nivel, de una sutileza y elegancia nunca vistas. Entretanto el bueno de Alonsimio hacia el mongo ante la cámara como suele hacer al bajarse del coche, y el brasileño menos hábil en lluvia de la historia intentaba mostrar sus artificiales dotes de vecino de Sicilia que no ha aprendido bien en el seno de la Scuderia.

Durante tres dias más o menos cada dos semanas, multitud de medios de comunicación persiguen a gente de la F1 como si de dioses se tratara, con claras muestras de lameculismo, intentando vender un producto cuyo interés debería radicar tan solo desde los instantes que el motor empieza a rugir hasta que el primero pasa por meta.

La sensación que tengo es que la F1 es una colección de personajillos, uno detrás de otro, no se salva ni uno. La sensación que tengo es que la mayoría de gente que está en la F1 simplemente está en ella por lo que su imagen representa, no por un verdadero interés en lo que significa, o al menos en lo que significa para mi.

Personalmente, las campañas publicitarias de los equipos me la traen floja, cuando estas se basan en hacer salir a sus dos pilotos a hacer el gilipollas, con una vieja gloria al final de todo como guinda del pastel, o por ejemplo con un chorrocientasmil veces campeón del mundo limpiándose el pelo. El no va más es el locutor de turno haciendo propaganda de tarjetas de crédito, ¿Qué coño tiene que ver todo eso con la F1? ¿Qué tiene todo eso que ver con diseñar, fabricar y hacer correr el coche más rápido que puedas?

En fin, supongo que en la F1 hay un montón de perfiles técnicos en nómina, pero creo que hay demasiados perfiles publicitarios en ella. Quizás la F1 sin publicidad y sin tanta imagen llegaría a la mitad de gente. Pero quizás de esa forma la F1 se basaría en hacer correr el mejor coche que puedas diseñar, quizás de esa forma no existirían Federaciones de “pa sucat amb oli” que sancionan acciones según la situación del campeonato, o quizás no existirían circuitos que cobran entradas a precios abusivos para el espectáculo/comodidades que ofrecen. Y lo más importante de todo, quizás la F1 estaría libre de tanto gilipollas.